In the afterglow

Emiel Vandenberghe
  • vr 9 okt '26
    20:00 - 21:00
    MaZ - Magdalenastraat 27

Een futuristisch dansduet waarin Emiel Vandenberghe en balletlegende Birgit Keil generaties, meesterschap en kwetsbaarheid laten samensmelten tot een bewegende sculptuur over afscheid, nalatenschap en de moederfiguur.

De klassiek opgeleide danser en performer Emiel Vandenberghe deelt de scène met de 82-jarige balletlegende Birgit Keil. In de nagloed van hun balletcarrière staat de ontmoeting centraal: tussen generaties, tussen meesteres en leerling, tussen artistieke moeder en zoon. In the afterglow is een futuristische pièta: een sculptuur in beweging. Met dit duet balanceert Vandenberghe tussen technische perfectie en een diep persoonlijk onderzoek naar de moederfiguur.

> Gratis inleiding om 19.15 uur in de foyer



Credits

regie en choreografie: Emiel Vandenberghe
eindregie: Benjamin Abel Meirhaeghe
dans: Birgit Kell en Emiel Vandenberghe
assistentie: Thiago Bordin
dramaturgie: Louise Van den Eede
scenografie: Janes Zeghers
kostuums: Alain Paul
licht: Stan Vrebos
techniek: Maxime Jacobs
muziek: Lara Chedraoui en Patrick Van Neck
extern oog: Greet Van Poeck

Zet mij op de wachtlijst

Wenslijstje

Toegevoegd:

Naar wenslijstje

Inschrijven voor onze nieuwsbrief