Cultuurcentrum Brugge

Tickets

Online
www.ccbrugge.be

Klik hier voor een handleiding 'online tickets kopen'.

Een persoonlijk account is nodig om online tickets te kopen. Je hoeft maar één keer een account aan te maken. Heb je al een account, dan hoef je geen nieuw account aan te maken. 

Tips
• Heb je nog geen account? Maak je persoonlijk account nu al aan in afwachting van onze ticketverkoop.
• Nadat je ingelogd bent, kan je je wenslijstje opmaken door op het hartje bij de voorstellingen te klikken. Op die manier heb je bij de start van de online verkoop een mooi overzicht van je eerste voorkeuren.

Enkele afspraken
• Per persoonlijk account kan je maximum 10 tickets per activiteit of voorstelling kopen.
• Op het einde van de online boeking, betaal je meteen. Dat kan via Bancontact/Maestro-, Mastercard, VISA of iDEAL.

Opgelet
Rolstoelgebruikers en houders van de European Disability Card kunnen de voor hen voorbehouden plaatsen niet online reserveren. Stuur hiervoor een mail naar bespreekbureau@brugge.be of neem contact op met de ticketlijn via 050 44 30 60 met vermelding van je naam, telefoonnummer en als het nodig geacht wordt om een stoel te verwijderen uit de zaal.

Met de klas naar avondvoorstellingen

Als je met je klas naar voorstellingen buiten de schooluren komt, kan je reserveren met dit formulier.


Balies Cultuurcentrum Brugge

• Telefonisch (t 050 44 30 60) op dezelfde uren als de openingsuren van de info- en ticketbalie.
• Info- en ticketbalie van Cultuurcentrum Brugge: Sint-Jakobsstraat 20, dinsdag tot vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur (Jaarlijkse sluiting van 25/12 t.e.m. 02/01 en 01/07 t.e.m. 15/08)
 
Avondkassa bij voorstellingen
• Koninklijke Stadsschouwburg: twee uur vóór de start van de voorstelling
• In Theaterzaal Biekorf, MaZ, Daverlo, De Dijk en op locatie: vanaf één uur voor de start van de voorstelling.

 

In&Uit Brugge
• ’t Zand 34, 8000 Brugge
van maandag tot zaterdag: 10u tot 13u en 14u tot 17u en op zondag van 10u tot 14u. Gesloten 25/12 en 01/01.

 

BETALING

 

Administratiekost

De vermelde ticketprijs is inclusief administratiekost. Je betaalt dus geen administratiekost bovenop de prijs van het ticket. De administratiekost is de kost die wordt gemaakt om je aankoop te verwerken. Dit omvat o.a. systeemkosten (online reservering 24/24u), bancaire kosten, scanningskosten, de personeelskosten en accommodatie die nodig zijn om op een correcte manier je aankoop uit te voeren.

 

Telefonische reservering
• via overschrijving op rekeningnummer BE84 0910 2256 5259 van het Bespreekbureau Cultuurcentrum Brugge, met vermelding van je naam, adres en transactienummer.
• met Maestro-, Visa- of Mastercard.
Aan de avondkassa
• in de Koninklijke Stadsschouwburg, MaZ, Theaterzaal Biekorf, Daverlo en De Dijk: contant of met betaalkaarten.
 

Dossier- en portkosten per bestelling
• betaalde tickets worden tot 14 dagen voor de voorstelling opgestuurd
• een zending naar een adres in België kost 2,5 euro
• een buitenlandse zending kost 4,5 euro
• een aangetekende zending kost 9 euro
• Bankkosten voor overschrijvingen vanuit het buitenland worden betaald door de klant
• Een nieuw ticket aanmaken ter vervanging van een verloren exemplaar kost 1 euro per ticket

 

Prijscategorieën
• In de Koninklijke Stadsschouwburg zijn er drie of vier prijscategorieën, naargelang het zit- en zichtcomfort. De vierde prijscategorie wordt enkel gebruikt voor de zogenaamde ‘luisterplaatsen’, plaatsen met een heel beperkte zichtkwaliteit. Wij bezorgen je steeds correcte informatie over de kwaliteit van de beschikbare plaatsen. De klant verklaart zich bij aankoop akkoord met het zit- en zichtcomfort eigen aan de prijscategorie van het ticket.
• In Theaterzaal Biekorf en Daverlo is er slechts één prijscategorie. De plaatsen zijn niet genummerd. Alle plaatsen hebben er hetzelfde zit- en zichtcomfort.
• In toneelzaal De Dijk en in de MaZ zijn de plaatsen genummerd. In De Dijk is er slechts één prijscategorie. Alle plaatsen hebben er hetzelfde zit- en zichtcomfort.
In de MaZ kan met verschillende prijscategorieën worden gewerkt.
• Per zitplaats kan slechts één toeschouwer plaatsnemen.

 

Niet betaalde reserveringen
• Telefonische reserveringen langer dan 14 dagen voor de voorstelling worden binnen de 8 dagen na besteldatum betaald via overschrijving of afgehaald aan de info- en ticketbalie.
• Telefonische reserveringen minder dan 14 dagen vóór de voorstelling worden ten laatste een half uur voor de voorstelling afgehaald aan de avondkassa.
• Niet betaalde reserveringen vervallen automatisch 8 dagen na besteldatum. Graag een seintje wanneer je een voorstelling waarvoor je reserveerde, toch niet kan bijwonen.

 

Terugbetaling tickets
Tickets worden enkel terugbetaald wanneer een voorstelling afgelast wordt.

Ben je onverwachts verhinderd, en is er een wachtlijst actief voor je voorstelling?
 
Indien je vooraf contact opneemt met onze ticketbalie (tijdens de reguliere werktijden en tot max. drie werkdagen vóór de voorstelling), kunnen we de overmacht vergoeden door middel van een cadeaubon. Per ticket wordt er 2 euro verhandelingskost ingehouden. Opgelet! dit is enkel mogelijk als er voldoende inschrijvingen zijn op onze wachtlijst. Zo niet, worden verkochte tickets niet teruggenomen en verwijzen we jullie door naar verkooppagina van ticketswap.be. Ongebruikte kaartjes worden nooit terugbetaald, tenzij de voorstelling wordt afgelast.

 


Cultuurcentrum Brugge is de enige officiële verkoper van tickets. De Wet van 30 juli 2013 wordt uitdrukkelijk van toepassing verklaard op deze verkoop. Bijgevolg is gereguleerde doorverkoop van tickets, zelfs zonder winstmarge verboden. Occasionele doorverkoop met winstmarge is eveneens verboden. Tickets aangekocht in strijd met dit verbod zijn ongeldig. Cultuurcentrum Brugge behoudt zich het recht voor tickets aangekocht in strijd met dit verbod te blokkeren en de houder van die tickets toegang tot betreffend evenement te weigeren.