Handleiding online tickets

Met onderstaande instructiefilmpje bestel je gemakkelijker tickets voor één van de voorstellingen in onze zalen. Je wenslijstje maken kan vanaf zaterdag 13 juni 2020, 21.00 uur. Tickets bestellen (vanaf stap 7) kan vanaf zaterdag 20 juni 2020, 9.00 uur.

  

 

OM TE BEGINNEN

 

> Een account aanmaken

Een account kan je gemakkelijk aanmaken op www.ccbrugge.be/mijntheater of klik op ‘Login’ rechts bovenaan op de pagina. 

Kocht je al eerder tickets bij Cultuurcentrum Brugge? Dan kan het zijn dat je gegevens automatisch worden opgehaald uit het ticketsysteem. Kijk ze even na om te zien of alles nog klopt. Deze gegevens hebben we nodig om je te contacteren wanneer er een wijziging is in het programma.

 

> Een wenslijstje samenstellen

Wil je een voorstelling nog even bewaren? Zet deze dan alvast op je wenslijstje door het hartje aan te klikken. Op www.ccbrugge.be/agenda vind je een overzicht van alle voorstellingen. Klik op een voorstelling om alle informatie te zien en daarna klik je bij de gewenste speeldata op het hartje om de voorstelling op je wenslijstje te zetten. Je hoeft het aantal tickets hier nog niet aan te geven, dit doe je pas later als je de tickets gaat bestellen. Je wenslijstje kun je altijd rechts bovenaan bij je account raadplegen.

 

> Je browser updaten

Ga voor je tickets bestelt na of je met een recente versie van je browser werkt. Dit kun je doen op www.ccbrugge.be/check. Zo niet, installeer dan zeker de meest recente versie, zo ben je zeker dat je alles op de website goed te zien krijgt. Hier vind je alvast de meest recente versies: Firefox / Chrome / Internet Explorer.

 

TICKETS KOPEN

 

> Van wenslijstje naar winkelmandje

Nadat de verkoop gestart is, staat er in je wenslijstje een knop met 'Alles in winkelmandje'.
Hiermee verplaats je alle voorstellingen van je wenslijstje naar je winkelmandje. Je kunt nu direct verder met het kiezen van plaatsen en prijzen. Klik bij de bovenste voorstelling op ‘Afrekenen’.

 

HET WINKELMANDJE

  

> Plaatsen en prijzen kiezen

 

Je kunt nu per voorstelling je stoelen of het aantal plaatsen kiezen. Bij een ongenummerde zaal vul je eerst in hoeveel tickets je van elk prijstype zou willen. Daarna klik je op 'Bevestigen'.

 

 

Bij een genummerde zaal, zoals de Koninklijke Stadsschouwburg Brugge, zie je een knop 'Stoelen kiezen’. Je wordt dan doorverwezen naar het zaalplan. In een genummerde zaal zijn er maximaal 4 verschillende prijscategorieën of rangen. Deze categorieën zijn gebaseerd op de zichtlijnen. Rang 1 zijn de beste plaatsen en Rang 4 zijn luisterplaatsen met geen of beperkt zicht. De categorieën zijn op het zaalplan aangeduid met verschillende kleuren: geel voor Rang 1, blauw voor Rang 2, roze voor Rang 3 en groen voor Rang 4. Niet alle categorieën zijn beschikbaar voor alle voorstellingen. De balkons zijn de verschillende verdiepingen. Ieder balkon heeft verschillende prijscategorieën of rangen.

 

Je selecteert een stoel door hem aan te klikken, het cirkeltje wordt dan opgevuld. Wanneer je stoelen aangeduid hebt, verschijnen rechts in beeld de beschikbare prijstypes. Het voor jou meest voordelige tarief staat automatisch bovenaan. Dit is gebaseerd op de inhoud van je winkelmandje.


Wanneer je bijvoorbeeld 5 Nostalgiavoorstellingen in je winkelmandje hebt staan, zal het prijstype 'Nostalgia 5' (25% korting vanaf 5 voorstellingen) bovenaan staan. Per ticket kun je een ander prijstype selecteren. Als alles goed staat klik je rechts onderaan op 'Verder' om door te gaan.

 

 

 

Wanneer je voor de eerste genummerde voorstellingen in je winkelmandje plaatsen hebt gekozen, kun je verder gaan met de volgende. Je kunt ook op 'Stoelkeuze herhalen' klikken. De plaatsen die je bij de vorige voorstelling hebt gekozen, worden dan automatisch geselecteerd. Zijn deze plaatsen niet meer beschikbaar, dan krijg je een melding.

 

Je kunt de gekozen plaatsen of het prijstype nog aanpassen door bij de voorstelling in je winkelmandje op het 'potloodje' te klikken. Door op de prullenbak te klikken, verwijder je de voorstelling uit je winkelmandje.

 

 

> Kortingen

 

Klik hier voor een overzicht van onze kortingen.

BESTELLING AFRONDEN EN BETALEN

 

> Betaalmethodes

 

Als alles goed in je winkelmandje staat, dan kun je verder gaan met afrekenen. Klik rechts onderaan op 'Verder' om door te gaan. Staat de knop nog in het wit? Dan staat er nog iets niet goed. Kijk in je winkelmandje bij welke voorstelling(en) je een foutmelding krijgt.


Er zijn drie betaalmethodes: Bancontact/Mister Cash, Mastercard of Visa. Selecteer de gewenste betaalmethode, klik op 'Verder' en vervolgens op 'Afrekenen'. Je wordt nu doorverwezen naar de betaalpagina. Volg de instructies op het scherm.

  

 

> Je tickets opvragen.

Na de betaling krijg je een bevestigingsmail. De tickets zelf vind je terug in je persoonlijke account op de website onder 'Mijn e-tickets'. Hier vind je alle voorstellingen waarvoor je tickets kocht. Klik op 'Download je e-tickets' om je tickets op te slaan als PDF of om ze te printen. Je kunt de tickets ook op de smartphone laten zien als je ze liever niet print. De bevestigingsmail geldt niet als toegangsbewijs.

 

VEELGESTELDE VRAGEN


 

> Problemen bij inloggen

  

Heb je eerder tickets via de website besteld en kun je nu niet meer inloggen? Dan heb je mogelijk je inloggegevens niet meer. Je gebruikersnaam is niet hetzelfde als je e-mailadres. Je kunt je gebruikersnaam en wachtwoord opvragen op www.ccbrugge.be/mijntheater/login/ bij ‘Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten’.

 

> Foutmeldingen bij kortingen


Het kan voorkomen dat je een foutmelding krijgt, wanneer je een bepaald tarief geselecteerd hebt, dat voor jou niet geldig is. Had je bijvoorbeeld eerst 3 Nostalgiavoorstellingen in je winkelmandje gezet, de plaatsen gekozen aan 'Nostalgia 3'-tarief en vervolgens één van de voorstellingen uit je winkelmandje verwijderd, dan krijg je een foutmelding en moet je via het potloodje het prijstype wijzigen. De 'Nostalgia 3'-korting is uiteraard pas geldig vanaf 3 verschillende voorstellingen.


De kortingen worden berekend per persoon. Je moet dus voor elke voorstelling hetzelfde aantal tickets kiezen aan het kortingstarief om recht te hebben op de korting. Voor extra tickets kun je altijd een ander tarief selecteren (Standaard, Jongerentarief,...).


Klik bij de voorstellingen met een foutmelding op het 'potloodje' om de plaatsen en prijzen aan te passen.


De voorstellingen blijven in je winkelmandje staan zolang je er mee bezig bent. Heb je na 75 minuten de bestelling nog niet afgerond en betaald? Dan worden je plaatsen en je ticketkeuzes automatisch geannuleerd. De voorstellingen blijven dan wel in je winkelmandje staan, ook als je ondertussen bent uitgelogd. Log dan terug in om verder te gaan. Onderaan het winkelmandje zie je hoeveel tijd je nog hebt om je bestelling af te ronden.


Wil je de bestelling wissen en opnieuw beginnen? Klik dan onderaan op 'bestelling annuleren'. Je plaatsen en ticketkeuzes worden dan gewist. Wil je ook de voorstellingen uit je winkelmandje halen? Ga dan terug naar je winkelmandje en klik op 'Winkelmandje legen'.
 

> Telefonische hulplijn


Weet je echt niet meer wat te doen om verder te kunnen? Blijven er foutmeldingen staan? Bel dan naar 050 44 30 60 voor telefonische hulp bij je bestelling.

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen